loading...

آموزش سئو برای افراد خاص

بازدید : 112
پنجشنبه 6 شهريور 1399 زمان : 11:59

انتساب بازاریابی به شناسایی اقدامات خاصی است که شخص برای یادگیری در مورد برند شما و خرید محصول یا خدمات شما انجام می دهد. اینگونه است که بازاریابان ارزش کانالهای مختلف یا رویدادهای منتهی به تبدیل را ارزیابی می کنند.

مدل های انتساب بازاریابی برای چندین دهه استفاده شده است ، اما با توجه به اینکه نیازهای مشتری تغییر کرده و شرکت ها دچار تحولات دیجیتالی شده اند ، انتساب بازاریابی تکامل یافته است.

امروزه ، فروش با کلیک انجام می شود و یا از دست می رود ، بنابراین به این دلیل است که مدل های انتسابی برای تطبیق ظرافت های دنیای دیجیتال نیاز دارند. آنچه 30 سال پیش کار کرده است ممکن است امروز کوتاه بیاید ، اما این بدان معنا نیست که تاکتیک های دوران قبل از اینترنت دیگر مفید نیستند.

انتساب بازاریابی به شناسایی اقدامات خاصی است که شخص برای یادگیری در مورد برند شما و خرید محصول یا خدمات شما انجام می دهد. اینگونه است که بازاریابان ارزش کانالهای مختلف یا رویدادهای منتهی به تبدیل را ارزیابی می کنند.

مدل های انتساب بازاریابی برای چندین دهه استفاده شده است ، اما با توجه به اینکه نیازهای مشتری تغییر کرده و شرکت ها دچار تحولات دیجیتالی شده اند ، انتساب بازاریابی تکامل یافته است.

امروزه ، فروش با کلیک انجام می شود و یا از دست می رود ، بنابراین به این دلیل است که مدل های انتسابی برای تطبیق ظرافت های دنیای دیجیتال نیاز دارند. آنچه 30 سال پیش کار کرده است ممکن است امروز کوتاه بیاید ، اما این بدان معنا نیست که تاکتیک های دوران قبل از اینترنت دیگر مفید نیستند.

خواندن تاریخچه مختصری در رابطه با بازاریابی ، مدلهای مختلفی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد ، ادامه دهید و مکان ممکن است در آن باشد.

انتساب بازاریابی در جهان آفلاین در دهه 1950 جایی است که می توان ریشه مدلهای ترکیبی بازاریابی (MMM) را یافت. این رویکرد محبوبیت خود را در دهه 80 به دست آورد ، زیرا شامل پوشش متقابل کلیه انواع رسانه ها که برای تشویق تبدیل ها استفاده می شد ، شد.

MMM ها یک ابزار مفید بودند ، تا حدی به دلیل عدم وجود گزینه های مناسب. امروز ، این مدل های قدیمی تر نسبت به دنیای دیجیتال عقب مانده اند و بازاریابی که هنوز به آنها اعتماد می کنند ، اطلاعات و بینش های ارزشمند را از دست نمی دهند.

MMM ها برای دنیای آنلاین بسیار کند هستند ، و اغلب آنها هفته ها پس از اتمام کارزارها نتیجه می دهند نه در طول یک دوره. آنها همچنین اندازه گیری ارزش برند را انجام می دهند و غالباً منجر به هزینه های بیش از حد در فعالیت هایی در قسمت پایین قیف و هزینه های کمتری در هنگام توسعه برند برای کسانی که نیاز به انگیزه بیشتری برای اقدام دارند دارند. این و سایر کاستیها ، مدل MMM را ناکارآمد می کند ، مخصوصاً برای سازمانهایی که هنوز تحول دیجیتالی را شروع نکرده اند .

خوشبختانه ، انتقال به دنیای دیجیتال ابزارها و تکنیکهایی را در اختیار بازاریاب قرار داده است که مدلهای انتساب بازاریابی را احیا کرده و این امکان را برای ردیابی هر مرحله در طول سفر مشتری فراهم می کند. غالباً مشتری به سادگی آدرس اینترنتی را وارد و خرید نمی کند ، به همین دلیل طیف وسیعی از مدل های مختلف انتساب برای اطمینان از موفقیت در بازاریابی چند کانال استفاده می شود.

مدلهای مختلف دیجیتال ویژگی

مدلهای مختلف دیجیتال ویژگی

بسته به اهداف ، مدل کسب و کار ، منابع و موارد دیگر ، تجارت شما می تواند با مدل های مختلف بازاریابی کار کند. گزینه های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد:

منبع منفرد منبع

انتساب بازاریابی منبع منفرد اعتبار تبدیل را به یک نقطه لمسی اختصاص می دهد ، که معمولاً اولین یا آخرین لمس است. با انتساب لمسی اول ، تمام اعتبار به اولین کانال هدایت شما درگیر می شود ، خواه این یک تبلیغ آنلاین ، صفحه فرود یا منبع بارگیری شده باشد.

این نوع انتساب بسیار آسان است ، اما هیچ گونه تعاملاتی را که مشتری ممکن است بعد از اولین تماس اولیه با شرکت شما داشته باشد ، حساب نمی کند ، و این بدیهی است که ارزش درک شده از هر کانال دیگری را تغییر می دهد. ویژگی انتساب لمسی قبل از فروش به نقطه لمسی نهایی قبل از فروش اعتبار می بخشد ، و در حالی که ردیابی آن نیز آسان است ، اما مواردی را با ویژگی انتساب لمس اول دارد ، زیرا کانالهای دیگری را که ممکن است در آن نقش داشته باشند تشخیص نمی دهد.

ویژگی چند منبع

با توجه به ویژگی های چند منبع یا چند لمسی ، به هر کانال که در فروش نهایی کمک می کند اعتبار مقرر داده می شود. این روش نمای کاملی از روند فروش ارائه می دهد ، اما هنوز مشخص نیست که هر کانال چقدر در فروش نهایی سهم داشته است. نمونه ای از انتساب چند منبع می تواند یک تبلیغ اولیه PPC باشد که به یک صفحه فرود منجر می شود ، سپس یک ایمیل در ازای دریافت کتاب رایگان ، یک وبینار ، و سپس فروش نهایی.

6 مدل اختصاصی چند منبع وجود دارد که می توانید در بازاریابی دیجیتالی خود از آنها استفاده کنید. آنها شامل موارد زیر هستند:

  • خطی - این ابتدایی ترین مدل است ، به هر نقطه لمسی در مبارزات انتخاباتی ، اعتبار برابر می دهد.
  • پوسیدگی زمان - این مدل اغلب برای چرخه های فروش طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عمده ای از اعتبار را به نقاط لمسی که بعدا در این فرآیند رخ داده اند می دهد. به طور کلی تخفیف فعالیت هایی را خواهد داشت که در ابتدا انجام شده است ، که احتمالاً تأثیر کمتری در نتیجه نهایی داشته است.
  • U شکل - این نوع ویژگی های چند منبع به دو نقطه لمسی خاص اعتبار می بخشند. اولین لمس و سپس ایجاد سرب. به طور معمول ، شما 40٪ اعتبار را به لمس اول ، 40٪ برای ایجاد منجر می کنید ، و 20٪ آخر را بین نقاط لمسی که بین آن اتفاق افتاد تقسیم می کنید.
  • W شکل - این مدل شبیه به مدل U شکل است اما شامل یک نقطه لمسی اضافی است ، که ایجاد فرصت است. در مدل W شکل ، هر لمس 30٪ اعتبار دریافت می کند ، در حالی که لمس های دیگر 10٪ باقی مانده را به خود اختصاص می دهد.
  • مسیر کامل - مدل مسیر کامل مدل W شکل را می گیرد و بر روی آن ساخته می شود ، از جمله نزدیک نزدیک. بیشترین اعتبار به بخش اصلی لمس سفر مشتری داده می شود و وزن کمتری به لمس های مختلف بین آن داده می شود. از مزایای قابل توجه این مدل این است که تعاملات بعد از این که توسط تیم فروش انجام می شود ، همان وزن فعالیت های بازاریابی را در مراحل اولیه نشان می دهد.
  • سفارشی - این احتمالاً پیچیده ترین مدل انتساب چند منبع است. به تیم بازاریابی این امکان را می دهد تا ارزش و اعتبار داده شده به هر نقطه لمسی را بر اساس متغیرهایی مانند کانال های بازاریابی خاص استفاده شده در کمپین ، رفتار خریدار و صنعت تعیین کند.
  • وزن مخصوص چند منبع وزن - یک مدل اختصاصی چند منبع وزنی به شما امکان می دهد همه تعاملاتی که در کل چرخه فروش اتفاق افتاده است را تصدیق کنید ، بعلاوه وزن ویژه ای به آن دسته از لمس ها بدهید که بیشترین تأثیر را داشته اند. این نوع مدل دقیق ترین دید در مورد مشتری را در اختیار شما قرار می دهد: کدام مناطق کار می کنند و در کدام مرحله نیاز به پیشرفت دارند ، اما استفاده از آن به عنوان یک چالش می تواند باشد.

انتخاب یک مدل انتساب بازاریابی

انتخاب کدام مدل از ویژگی های بازاریابی برای استفاده می تواند موضوعی باشد که در هر بخش بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد . موفقیت یک مدل خاص به ارزش ها ، اعتقادات ، بودجه و اندازه شرکت ، صنعت ، ابزارهایی که استفاده می شود بستگی دارد و تا چه اندازه در تحول دیجیتالی شما قرار دارد.

آزمایش و خطا و آزمایش می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری نهایی در مورد مدل انتساب بازاریابی داشته باشد ، زیرا می توانید با هم مقایسه و تضاد داشته باشید ، اعتبار دادن به جایی که باید برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن باشد. مهم است که به خاطر داشته باشید که بودجه به آن کانالهایی اختصاص داده می شود که بیشترین ارزش درک شده را دارند ، بنابراین تلاش برای دستیابی به آن منطقی است.

برای سازمانهای بزرگتر ، انتخاب مدل مناسب ممکن است نیاز به مشارکت بازاریابی ، فروش ، IT و مالی داشته باشد. به طور طبیعی ، این بدان معناست که فروش و بازاریابی برای بهینه سازی هر کمپین و به دست آوردن بهترین نتایج ممکن ، باید در طول فرآیند با یکدیگر همکاری و ارتباط برقرار کنند. CRM همچنین به یک فاکتور تبدیل می شود ، زیرا نقاط بازاریابی لمسی برای مخاطبین موجود اندازه گیری می شود.

نکاتی برای موفقیت در انتساب

نکاتی برای موفقیت در انتساب

از آنجایی که هیچ مدل انتساب بازاریابی ضد حریق نیست ، هیچ جواب یا فرمول ساده ای برای انتخاب مدل مناسب برای شما وجود ندارد. با این حال ، شما می توانید قدم های پیش از موعد بردارید تا شانس خود را برای انتخاب صحیح بهبود بخشید. در اینجا چند نکته برای دنبال کردن آورده شده است:

نقشه راه سفر مشتری ایجاد کنید

هنگامی که از نقاط مختلف لمسی ، کانال ها و تعامل هایی که یک کمپین خاص را برای شما ایجاد می کند ، نقشه برداری می کنید ، تصویری واضح تر از آنچه انتظار دارید داشته باشید. خوشبختانه ، شما می توانید برای ردیابی داده ها برای هر مرحله از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا به شما در تعیین اینکه کدام یک بالاترین ارزش را دارند کمک کنید.

تمرکز خود را بر روی کیفیت سرب انجام دهید

کیفیت سرب هنگام ایجاد نقشه راه و کمپین های بعدی باید در اولویت قرار گیرد. اگر روی Lifetime Value هر مشتری (LTV) و نه فقط در فروش اولیه متمرکز شوید ، به شما کمک می کند تا در مورد یک مدل انتساب تصمیم بگیرید که کار کند. از ابتدا اهداف خود را در خاطر داشته باشید و با پیشرفت روند ، آنچه را که می خواهید انجام دهید فراموش نکنید.

تغییر یک کلمه بد نیست

بخشی از موفقیت در دنیای بازاریابی آنلاین توانایی و تمایل به تغییر کارایی است که داده ها آن را توجیه می کنند. تست بخشی طبیعی از دیجیتال مارکتینگ است و برای یافتن موفقیت با مدلهای انتسابی شما مهم است. با تغییر در کسب و کار ، الگوی شما باید تغییر کند و تکامل یابد و هر بخش برای سود بیشتر باید در هیئت مدیره باشد.

آینده ویژگی بازاریابی چیست؟

آینده ویژگی بازاریابی چیست؟

در حالی که انتساب بازاریابی چند کاناله در گذشته و در حال حاضر نام بازی بوده است ، برخی از کارشناسان تغییراتی را پیش بینی می کنند که این روند را حتی موثرتر می کند.

توزیع خودکار تبلیغات مجدد

سیستمهای انتسابی که خودشان را خودکار می کنند ممکن است واقعیتی در آینده نه چندان دور باشد. ایده این است که ابزارهای انتسابی بودجه تبلیغ شما را بطور خودکار در فواصل زمانی کوتاه توزیع می کنند ، بنابراین ROI بازاریابی شما همیشه بهینه می شود. این باعث می شود تا اعضای تیم که معمولاً آن وظایف را انجام می دهند ، وقت خود را آزاد کند ، زیرا فقط باید گزارش هایی را که سیستم پیاده سازی کرده است بخوانند.

پیشنهادات محصول متناسب با تاریخچه خرید

شخصی سازی یک چیز بزرگ در بازاریابی دیجیتال مدرن است و یکی از ابزارهای جالب توجه ویژگی های ارائه محصولات منحصر به فرد بر اساس فعالیت قبلی مشاهده و خرید است. به عنوان نمونه ، اگر محصولی را خریداری کردید که فقط به آن نیاز داشته باشید ، مانند یک کباب کباب ، دیگر کباب ها به جز محصولات مکمل به شما نشان داده نمی شوند. سفر مشتری با این نوع ابزار احتمالاً طولانی تر خواهد بود ، اما سودآوری بیشتری نیز خواهد داشت.

مهم نیست که شرکت شما در تحول دیجیتالی خود قرار دارد ، انتخاب یک مدل از ویژگی های بازاریابی که کار می کند بسیار مهم است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 29
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 43
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 2931
  • بازدید کلی : 2931
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی